Szkolenia JIRA

Home Szkolenia Szkolenia JIRA

Slajd Szkolenia Szkolenia

Szkolenia JIRA

Atlassian JIRA jest systemem o szerokim spektrum zastosowań, spowodowane jest to generycznym sposobem konfiguracji oraz możliwością stosowania rozszerzeń.

Dzięki takiemu podejściu istnieje możliwość wieloznacznej interpretacji jego składników. Prowadzone przez nas szkolenia umożliwiają spojrzenie na system firmy Atlassian z kilku perspektyw, przez co uzyskujemy więcej możliwości konfiguracyjnych.

jira_rgb_blue_atlassian

Szkolenia te są skierowane zarówno dla użytkowników jak i administratorów systemu JIRA. Ich specyfika dostosowana jest do konkretnych potrzeb klienta i zmienia się w zależności od zaawansowania przyszłych uczestników szkolenia, długości użytkowania systemu czy dostępności systemu podczas szkolenia. Dodatkowo można zamówić szkolenie dla popularnych rozszerzeń Systemu JIRA takich jak: GreenHopper, Gliffy.

Aby przybliżyć Państwu tematykę szkolenia prezentujemy poniżej listę modułów, z których składa się każde ze szkoleń:

Każdy z modułów kończy się demonstracją podczas, której prezentowane są przykłady użycia omawianych kwestii. W zależności od charakteru szkolenia istnieje możliwość wykonywania ćwiczeń praktycznych przez uczestników.

Podczas szkoleń prowadzonych w zakresie produktu firmy Atlassian często wywiązują się dyskusje wzbogacające wszystkich uczestników o przydatną wiedzę, a także pozwalające na dokładne zrozumienie niektórych zagadnień.

Po każdym szkoleniu przeprowadzamy ankietę oceniającą. Wyniki i treść tych ankiet są dokładnie analizowane, a następnie wykorzystywane w celu ciągłej poprawy jakości naszych szkoleń.

Trener

Wojciech Woytynowski

Lider zespołu szkoleń grupy produktowej Attlasian, Trener, Administrator oprogramowania Attlasian, Ekspert pakietu MS Office oraz rozmaitych programów FK. Absolwent Kierunku Relację Międzyludzkie w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego z dodatkowym wykształceniem informatycznym zdobytym m. in. w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej.

wojciech-woytynowski

Doświadczony Trener rozmaitych rozwiązań informatycznych w tym oprogramowania Attlasian, pakietów office, systemów SDE dla Więźniów oraz rozmaitych kursów autorskich. Autor podręcznika do obsługi kas fiskalnych wydanego przez „Fundację VCC”, posiadacz wielu certyfikatów w tym ECDL. Ma za sobą kilkanaście lat doświadczenia jako Trener, w trakcie których przepracował ponad 4000 godzin szkoleniowych. Poza wiedzą teoretyczną ma na koncie różnorodne wdrożenia przez co zna i pokazuje dobre praktyki z zakresu konfiguracji produktów Atlassian.

Poprzez swoją pogodę ducha tworzy atmosferę wzajemnej pomocy i życzliwości wśród kursantów. Wychodzi z założenia, że Trener jest jak sportowiec, najlepszy jest ten, który dużo trenuje i naprawdę lubi to, co robi. 

Praca, którą wykonuje jest jego pasją, dlatego nieustannie dokształca się w zakresie technik nauczania oraz wiedzy specjalistycznej związanej z prowadzonymi przez niego szkoleniami. W wolnych chwilach uczęszcza na warsztaty oraz treningi klubów trenerskich, do których należy.

Poznaj mnie na LinkedIn.

Szkolenie dla użytkowników

PODCZAS SZKOLEŃ POZNASZ MIĘDZY INNYMI:

Opis systemu, podstawowa konfiguracja dla użytkownika

Opis tworzenia oraz zarządzania zadaniami

Opis tworzenia oraz zarządzania projektami

Opis dostępnych raportów

Opis szkolenia Jira dla Użytkowników

Ten kurs krok po kroku przeprowadzi Cię przez wszystkie kluczowe funkcje oraz koncepcje związane z Atlassian Jira, zapewniając solidne podstawy do korzystania z aplikacji. Każdy temat zostanie omówiony z użyciem przykładów, dzięki czemu będziesz w stanie od razu zastosować w praktyce to, czego się nauczyłeś.

Co ważne, opanujesz techniki, które przydadzą się niezależnie do tego jaka jest Twoja rola w projekcie. Poznasz kluczowe pojęcia, takie jak: projekt, zadanie, JQL (wyszukiwanie zgłoszeń), Customer Portal (portal klienta), worklog, backlog i sprint.

Użytkownicy korzystający zarówno z wersji Cloud, jak i Server oraz Data Center mogą bez kłopotu wziąć udział w tym kursie, ponieważ szkolenie będzie prowadzone naprzemiennie na różnych wersjach aplikacji. Dzięki temu po kursie nie będzie miało dla Ciebie znaczenia będzie z jakiego typu licencji korzysta Twoja firma! Zanim się obejrzysz, zdobędziesz fundamentalne i uniwersalne umiejętności, dzięki którym będziesz mógł swobodnie używać systemu Jira w codziennej pracy.

Nasi eksperci Atlassian przybliżą Ci podstawy Jira, a także omówią dobre praktyki, dzięki czemu po szkoleniu będziesz umiał łatwo zintegrować Jira z dowolnym projektem.

Dla kogo jest to szkolenie?

Przede wszystkim dla CiebieJira jest jednym z najbardziej znanych narzędzi w branży tworzenia i rozwoju oprogramowania. Jeżeli już nie pracujesz z systemem Atlassian Jira, jest ogromna szansa, że w ciągu swojej kariery zawodowej spotkasz się z nim jeszcze wiele razy – jest to zatem szansa na popchnięcie Twojej kariery do przodu! Z kursu skorzystają m.in.:

  • Każdy, kto chce lepiej zrozumieć korzystanie z Jira;
  • Każda osoba poszukująca pracy może zdecydować się na ten kurs;
  • Liderzy zespołów;
  • Menadżerowie projektu;
  • Członkowie zespołów Scrumowych, tacy jak programiści, mistrzowie Scrum i właściciele produktów;
  • Członkowie zespołu Service Desk tzn. wszystkich którzy zajmują się support IT w organizacji.

Wymagania wstępne:

Brak.

Program szkolenia:

  • Podstawy JIRA – przeznaczenie i funkcjonalność systemu.
  • Omówienie różnić między JIRA: Core, Service Desk, Software
  • Omówienie różnych wersji JIRA: Cloud, Server, Date center
  • Dostosowanie interfejsu użytkownika
    • Wyszukiwanie zgłoszeń za pomocą wyszukiwarki, wstęp do JQL
    • Filtry – tworzenie, zapisywanie i udostępnianie filtrów
    • Pulpity – tworzenie, udostępnianie i kopiowanie pulipitów, dodawanie gadżetów na pulpicie
  • Tworzenie zgłoszeń w JIRA
    • Omówienie widoku zgłoszenia w JIRA
    • Systemowe pola na zgłoszeniu
    • Workflow – statusy zgłoszeń / kategorie statusów
    • Linkowanie zgłoszeń
    • Tworzenie podzadań
    • Klonowanie zgłoszeń
    • Dodawanie komentarzy i załączników
  • Rejestrowanie czasu pracy
  • Wyszukiwanie zgłoszeń
  • Masowa edycja zgłoszeń
  • Customer portal w Jira Service Desk
    • Logowanie do portalu klienta
    • Ekran główny – omówienie funkcjonalności portalu
    • Tworzenie zgłoszeń, w tym tworzenie zgłoszeń w czyimś imieniu
    • Akceptacja zgłoszeń – omówienie funkcjonalności akceptacji zgłoszeń
    • Reklamacja zgłoszeń – omówienie funkcjonalności reklamacji zgłoszeń
    • SLA w zgłoszeniach
  • Zwinne zarządzanie
    • Czym są tablice w JIRA Software
    • Obsługa Tablicy Scrum
    • Sprinty
    • Obsługa Tablicy Kanban

Po szkoleniu:

  • Dostaniesz certyfikat ukończenia szkolenia wydany przez platynowego partnera firmy Atlassian;
  • Podwyższysz swoje kompetencje dzięki czemu masz większe szanse na zdobycie dobrej pracy;
  • Będziesz mógł bez żadnych ograniczeń używać Jira w swoim projekcie;
  • W swojej organizacji dostosujesz użytkownie Jira do swoich potrzeb i wymagań projektu;
  • Zdobędziesz podstawy, dzięki którym możesz bez wahania przyjść na szkolenie Jira administracja i zostać administratorem w swoje organizacji;
  • Masz możliwość konsultacji z trenerem 2 godzin, miesiąc od szkolenia oraz wykupienia dodatkowych konsultacji po promocyjnej cenie.

Szkolenie dla administratorów

LISTA MODUŁÓW, Z KTÓRYCH SKŁADA SIĘ KAŻDE ZE SZKOLEŃ:

Opis systemu, jego instalacja oraz podstawowa konfiguracja

Konfiguracja systemu związana z przyszłym użytkowaniem systemu

Konfiguracja systemu związana z zarządzaniem projektami

Administracja systemem JIRA

Opis szkolenia Jira dla Administratorów

Ten kurs przeprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie kluczowe funkcje administracyjne oraz koncepcje związane z Jira, omawiając także dobre praktyki stosowane w administracji systemem Jira. Warsztaty dla administratorów polegają na praktycznym wykonaniu zadań przypisanych do poszczególnych ról w systemie – tak, aby uczestnicy mogli zrozumieć kto, dlaczego i w jaki sposób korzysta z określonych funkcjonalności.

Co ważne, opanujesz techniki, które przydadzą się niezależnie do tego czy jesteś Administratorem projektu czy Administratorem systemu.

Użytkownicy korzystający zarówno z licencji Cloud, Server jak i Data Center mogą wziąć udział w tym kursie bez żadnych dodatkowych wymagań. Szkolenie będzie prowadzone naprzemiennie na poszczególnych deploymentach, by pokazać, że procesy administracyjne są bardzo zbliżone.

Szkolenie obejmuje wszystkie funkcje administracyjne powiązane z tworzeniem, edycją oraz zarządzaniem przepływami pracy. W ten sposób uczestnicy dokładnie poznają przebieg procesów w firmie, oraz mechanizmy zarządzania i obserwowania zgłoszeń oraz całych projektów; będą potrafili także projektować przepływ pracy dla najczęściej spotykanych wymagań biznesowych, wykorzystując zaawansowane funkcje workflow.

Nasi eksperci Atlassian przybliżą Ci administrowanie systemem Jira, a także pokażą dobre praktyki stosowane w branży dzięki czemu po szkoleniu będziesz umiał w szybki i efektywny sposób administrować systemem Jira w swojej organizacji.

Dla kogo jest to szkolenie?

Przede wszystkim dla CiebieJira jest jednym z najbardziej znanych narzędzi do zarządzania procesami w organizacji. Na kursie skorzysta:

  • Każdy, kto chce lepiej zrozumieć korzystanie z Jira;
  • Każda osoba poszukująca pracy w branży IT;
  • Liderzy zespołów;
  • Product Ownerzy;
  • Nowi administratorzy Jira;
  • Administratorzy zespołu Service Desk, jak również administratorzy zespołów Agile.

Wymagania wstępne:

Odbyte szkolenie Jira dla użytkowników lub równoważne doświadczenie w korzystaniu z Jira; uczestnik powinien mieć podstawową wiedzę na temat projektów, problemów, typów problemów i przepływu pracy.

Program szkolenia:

Dzień 1:

  • Wprowadzenie do JIRA Core – przeznaczenie i kluczowe funkcje systemu;
  • Zasady licencjonowania systemu – omówienie wersji Cloud, Data Center;
  • Licencjonowanie pluginów – zasady licencjonowania i wsparcia producenta;
  • Przegląd systemu z punktu widzenia użytkownika;
  • Tworzenie zgłoszeń i praca z z nimi;
  • Wyszukiwarka – Issue Navigator;
  • Tworzenie filtrów i zarządzanie uprawnieniami do nich;
  • Tworzenie i konfiguracja pulpitów;
  • Użytkownicy w Jira – grupy i role (wprowadzenie);
  • Ustawienia profilu użytkownika;
  • Projekty w Jira – czym są i jak ich używać;
  • Tworzenie projektów – omówienie metod tworzenia projektów oraz dostępnych opcji;
  • Administracja projektami;
  • Elementy konfiguracji projektu – Schematy – oraz sposób pracy z nimi;
  • Zarządzanie i konfiguracja typów zgłoszeń Tworzenie i konfiguracja przepływu pracy / schematy przepływów pracy;
  • Tworzenie i konfiguracja przepływu pracy z pluginami (Instalacja i konfiguracja pluginów);
  • Tworzenie i konfiguracja ekranów / schematy ekranów;
  • Tworzenie i konfiguracja pól własnych / schematy pól własnych;
  • Uprawnienia i Powiadomienia i zabezpieczenia zgłoszeń w projektach;
  • Priorytety i ich konfiguracja / schematy priorytetów;
  • Cechy zgłoszenia;
  • Rejestrowanie czasu pracy;
  • Linkowanie zgłoszeń;
  • Atrybuty zgłoszeń;
  • Statusy Rozwiązania;
  • Schematy Zabezpieczeń Zgłoszeń;
  • Tłumaczenia standardowych elementów w Jira.

Dzień 2:

  • Zarządzanie pulpitami oraz filtrami w Jira;
  • Konfiguracja pulpitów / filtrów;
  • Zapytania JQL;
  • Zapisywanie i udostępnianie pulpitów / filtrów;
  • Subskrypcje filtrów;
  • Konfiguracja kont użytkowników;
  • Tworzenie użytkowników;
  • Grupy użytkowników;
  • Role projektowe użytkowników;
  • Integracja Jira z Active Directory;
  • Administracja systemem np. Konfiguracja główna;
  • Informacje o systemie;
  • Sprawdzanie spójności;
  • Zarządzanie dostępem: dostęp publiczny i prywatny;
  • Konfiguracja;
  • Polityka haseł;
  • Zarządzanie globalnymi uprawnieniami i role projektowe;
  • Konfiguracja wyglądu Interfejsu użytkownika;
  • Backup i przywracanie;
  • Import projektu;
  • Konfiguracja poczty email;
  • Indeksowanie systemu;
  • Zaawansowane ustawienia administracyjne;

Po szkoleniu:

  • Dostaniesz certyfikat ukończenia szkolenia wydany przez platynowego partnera firmy Atlassian
  • Podwyższysz swoje kompetencje dzięki czemu masz większe szanse na zdobycie dobrej pracy
  • Będziesz mógł bez żadnych ograniczeń administrować Jira w swoim projekcie
  • W swojej organizacji skonfigurujesz Jira do swoich potrzeb i wymagań organizacji

Automatyzacja i tworzenie skryptów
w Jira Server i Data Center

Opis szkolenia

Szkolenie obejmujące kluczowe aspekty automatyzacji i dostosowania Jira do potrzeb użytkowników za pomocą dodatków Automation for Jira oraz ScriptRunner. Są to najpopularniejsze dostępne dodatki, które istnieją w wielu instalacjach Jira. Dzięki temu szkoleniu uczestnicy poznają dostępne metody automatyzacji, punkty systemu, w których taka automatyzacja jest możliwa i użyteczna oraz nabędą praktyczną wiedzę na temat wykorzystania dodatków. Szkolenie podzielone jest na dwa dni, z których pierwszy stanowi omówienie mechanizmów dostarczanych przez omawiane dodatki, zaś drugi stanowi warsztat pozwalający na praktyczne zapoznanie się z tworzeniem skryptów realizujących konkretne scenariusze biznesowe. Szkolenie prowadzone jest przez praktyków posiadających zarówno wiedzę administracyjną dot. oprogramowania Jira, jak również znajomość języka Java/Groovy niezbędną przy tworzeniu bardziej złożonych rozwiązań.

Dla kogo

Szkolenie przeznaczone jest dla doświadczonych administratorów Jira oraz programistów chcących poszerzyć swoją wiedzę w obszarze automatyzacji w Jira oraz tworzenia dedykowanych rozwiązań skryptowych.

Wymagania wstępne

Z racji dużej złożoności technicznej szkolenia zalecamy, aby uczestnicy przystępujący do niego posiadali następujące umiejętności

  • Znajomość administracji systemem Jira Server lub Data Center w wersji 7 lub nowszej
  • Znajomość podstaw programowania obiektowego w języku Java. Szkolenie będzie również zrozumiałe dla osób, które opanowały języki skryptowe takie jak Python lub Groovy.
  • Podstawowa znajomość języka angielskiego (prezentowane dodatki są dostępne w języku angielskim)

Program szkolenia:

  • Dzień 1
    • Główne zadania związane z automatyzację i skryptami w Jira
    • Omówienie funkcjonalności Automation for Jira (trigger, condition, action)
    • Automatyzacja w Jira Service Management
    • ScriptRunner for Jira – główne funkcjonalności (built-in scripts, workflow behaviours, listeners, scripted fields, scripted email handler, behaviours)
    • Podstawy tworzenia skryptów dla Jira w ScriptRunner
    • Omówienie głównych obiektów w Jira i podstawowych komponentów programistycznych
    • Przykładowe automatyzacje – Automation for Jira
    • Jira SM automation – przykłady
  • Dzień 2 (Warsztaty z tworzenia skryptów)
    • Warunki workflow
    • Walidatory workflow i wykorzystanie InvalidInputException
    • Post Funkcje Workflow
    • Pola skryptowe
    • Listenery
    • Email handler
    • Behaviour